Prepare for takeoff - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu Prepare for takeoff - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu

Prepare for takeoff

Blijf op de hoogte en volg Eveline

07 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Dag 1&2, Maastricht-Brussel-Dubai-Bangkok

Hoi allemaal,

Gisteren, 6 augustus, begon onze reis dan eindelijk echt. Bepakt en bezakt zijn we tot op het treinstation in Luik gebracht. Van hieruit zijn we met de trein tot bij Brussel Airport gereisd.
Na 4 uurtjes vertoeft te hebben in het uitermate indrukwekkende Brussel Airport, waar uiteraard zeer veel te doen is om deze tijd voorbij te krijgen *ahum*, konden we eindelijk richting de gate. Bij de gate bleek dat de vlucht overboekt was, er waren dan ook vrijwilligers nodig die een latere vlucht wilden nemen in ruil voor gratis tickets van Europa naar het Midden-Oosten (en ja, ook terug, voor de wijsneuzen onder ons!). Reden genoeg om even te gaan polsen hoe dit precies zat. Helaas bleek dat dit zou betekenen dat we een half dag later in Bangkok zouden aankomen, om 1 uur ’s nachts om precies te zijn. Hierbij zouden we ook nog eens 14 uur wachttijd hebben in Dubai. Al met al iets te veel van het goede. Dus rustig aan weer de rij in gekropen, om met de hele horde te boarden.
Omdat we achteraan in het vliegtuig zaten (rij 46) mochten we als eerste naar binnen en hadden we alle tijd om ons te installen. Bij onze stoelen aangekomen waren we positief verrast. Niet alleen hadden we twee ruimere stoelen (waar normaal drie stoelen naast elkaar gepropt worden), ook hadden we een leuk entertainment systeem waarmee we ons uren kostelijk hebben geamuseerd. Na wat vertraging konden we dan eindelijk echt vertrekken.
Over het eten bij Emirates viel zeker niet te klagen. Het eerste deel kregen we uitgebreid avondeten dat zowaar niét allemaal hetzelfde smaakte. Omdat Gaston zo nodig moest proberen om businessclass te kunnen vliegen, waaraan Emirates (surprise, surprise) niet mee deed, werd Eveline uiteindelijk om middernacht wakker gemaakt voor twee stukjes “special occasion cake” van de Emirates. Het is dat de taart van zichzelf al heerlijk smaakte, anders hadden alle jaloerse ogen om ons heen heel wat goedgemaakt.
Doordat we langer over onze vlucht van Brussel naar Dubai deden, moesten we ons haasten om de aansluiting te halen. Na onze portie gezonde stress konden we ons ook voor onze tweede vlucht nestelen en genieten van onze fijne plaatsen. Toen we er helemaal klaar voor zaten vertelde de goed gehumeurde kapitein dat we een klein beetje vertraging zouden hebben, omdat ons vliegtuig verder weg van de terminal stond “geparkeerd”. Hierdoor duurde het langer dan verwacht om alle mensen aan boord te krijgen. Een kleine driekwartier later stonden we er nog… Nu bleek dat het aan boord krijgen van alle passagiers redelijk vlot was verlopen, echter had een passagier te diep in het glaasje gekeken. Deze passagier bleek agressief en moest dan ook van het vliegtuig verwijderd worden (wij waren het niet!).
Na een fijne tweede vlucht kwamen we op Bangkok aan met de nodige vertraging. Bij het uitstappen was Eveline zo pienter genoeg om onze namen op een lijst te zien. Wat bleek? Onze koffers zouden met een latere vlucht komen omdat ze de koffers in Dubai niet binnen de korte tijd aan boord hadden gekregen. Dan maar tot in de avond wachten en hopen dat alles goed komt.
Op dit moment zitten we in het Nouvo City Hotel midden in Bangkok. Na een korte wandeling door de buurt zijn we een hapje gaan eten bij het Cozy House restaurant. Hier hebben we onze eerste heerlijke Thaise Curry kunnen eten, welke na twee lange dagen zeer goed smaakten!
Op dit moment zitten we nog op onze koffers te wachten, in de hoop dat er niet nog een late night shopping tripje aan de dag geplakt moet worden. Misschien was het toch slimmer geweest om die 14 uur op Dubai te wachten en die gratis tickets mee te nemen… Maar ja, achteraf praten zullen we maar zeggen!

• 07 Augustus 2015 - 17:29

Pia:

Leuk om jullie eerste berichten te lezen. Klinkt goed. Of jullie slapen nu, of jullie zijn inderdaad kleding-shoppen. Ik hoop het eerste. Even goed bijtanken, voordat de reis verder gaat. Groetjes, Pia

• 09 Augustus 2015 - 09:50

Jos En Jacqueline:

Hoi Eveline en Gaston,

Mooi verhaal van de eerste dag, en al veel meegemaakt. Dat belooft wat voor de tijd die nog komen gaat.
    Gelukkig komt alles wel weer goed. Geniet er maar lekker van en nog heel veel plezier.
    Dikke poenen.
    Jopie en Mammmmm