Free day, my friend - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu Free day, my friend - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu

Free day, my friend

Blijf op de hoogte en volg Eveline

10 Augustus 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 5, River Kwai

Vandaag een rustig dagje. Eigenlijk stond er een bezoek aan Elephant World op ons verlanglijstje, een opvangtehuis voor oude en misbruikte olifanten. Hier zouden we een dag meelopen in de verzorging, waarbij we eten zouden klaarmaken voor de olifanten, ze zouden wassen, met ze gaan wandelen en noem maar op. Helaas bleek op het laatste moment dat dit niet meer mogelijk was voor vandaag, waardoor we weinig meer te doen hadden.
Uit eindelijk hebben we een soort van uitgeslapen, waarna we na het ontbijt de jungle zijn ingelopen, richting het dorp van de Mon. Hier zijn we gaan kijken bij de lokale tempel, waarna we zijn doorgelopen tot aan een ander deel van de rivier. Op de terugweg zijn we bij het verblijf van een olifant van de locals gestopt, waar we de olifant in ieder geval hebben kunnen voeren. Het was dan wel geen Elephant World, leuk was het in ieder geval wel!
Daar waar eerder vertelt werd dat het dorp niet te bereiken was met de auto, kwamen we er al snel achter dat dit nogal overdreven was. In het dorp zelf was namelijk op een aantal plaatsen toch écht een SUV te vinden. Navraag leerde ons dan ook dat de “verplichte” boottocht met een longtailboot voornamelijk voor de toeristen bedoeld was.
In de middag zijn we terug naar ons floating hotel gewandeld, waarna we de rivier tot laat op de dag voor ons zelf hadden. Gezien het zonnige weer, zeker geen straf.
Later op de middag kwamen de nieuwe gasten aan, waardoor het gedaan was met de rust. Na een laat etentje met gerechten van de lokale Mon keuken, hebben we onze koffers gepakt. Morgen weer vroeg op om met de longtailboot terug naar het vaste land te gaan, op weg naar de Erawan watervallen en verder richting het noorden. Maar dat is iets voor ons volgende reisverslag!

• 17 Augustus 2015 - 19:06

Jos En Jacqueline:

Hoi,

Leuke foto's mit die olifanten, hub ger ze toch nog ete kinne geve.
    Vaol plezeer nog de koumende daog en tot gaw.

Groeten en dikke poenen

Jopie en mamm