Plantage hoppen - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu Plantage hoppen - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu

Plantage hoppen

Blijf op de hoogte en volg Eveline

25 Juli 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

Het is ondertussen weer 4 dagen geleden dat we ons reisdagboek hebben bijgewerkt, dus het wordt hoogtijd om jullie weer op de hoogte te houden van wat we zo al hebben uitgespookt.
Vandaag hadden we de hele dag de tijd om Cameron Highlands te verkennen. Onze dag begon bij de Butterfly farm. Zoals jullie natuurlijk wel kunnen raden bestaat de Butterfly farm uit een grote bloementuin waar je doorheen kunt lopen, terwijl je omringd wordt door honderden vlinders, de een nog mooier gekleurd dan de ander! Daarnaast hadden ze een aantal kassen waarin ze allerlei exotische dieren hielden. Ook werden we opeens verrast door twee wasberen die vrolijk rondliepen!
Vanaf de Butterfly farm reden we door richting een aardbeienplantage. Hier kreeg je de kans om door een klein deel van de plantage te lopen. De plantage bestond in feite uit grote kassen, die gemaakt waren van een stalen, halfronde frame, waarover zeil was gespannen om de warmte binnen te houden en de aardbeienplantjes te beschermen tegen hevig weer.
Helaas waren er al groepen toeristen ons voor geweest, waardoor er niets meer te plukken viel… Dan maar een vers aardbeiensapje bij de winkel kopen! Waar je bij ons een siroopje, aangelengd met water zou krijgen, kregen we hier echt vers geperst aardbeiensap welke we onder het genot van een prachtig uitzicht konden opdrinken!
Vanuit de aardbeienplantage reden we door naar de Sam Poh Buddhist Temple. Deze tempel is gebouwd op een heuvel, vanaf waar je Brinchang town kunt overkijken. De tempel is in 1972 gebouwd en is de op 3 na grootste boeddhistische tempel in het land. De tempel huist een groot aantal verschillende standbeelden, die zowel boeddhistisch als Chinees zijn. Bij deze beelden worden ontelbare wierrookstokjes verbrand ter nagedachtenis van de overledenen.
Om de dag multicultureel te houden hebben we de dag afgesloten bij de Sri Tehndayuthapany Swamy. De Sri Tehndayuthapany Swamy is een Hindoe tempel, gebouwd door de eerste Indiase bewoners van Cameron Highlands, rond 1930. Zoals zoveel Indiase dingen is ook deze tempel voorzien van een overdosis kleuren. Bij aankomst werden we begroet door een Indiase man welke ons vrolijk uitnodigde om te tempel binnen te lopen, zolang we wel maar onze schoenen uit zouden doen!
Na een overdosis geuren, kleuren en cultuur hebben we de avond afgesloten met het genieten van een prachtig uitzicht vanuit onze hotelkamer, waar we een geweldige zonsondergang konden zien.