Kek Si Lok - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu Kek Si Lok - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Eveline Gaston - WaarBenJij.nu

Kek Si Lok

Blijf op de hoogte en volg Eveline

01 Augustus 2016 | Maleisië, George Town

Het is ondertussen alweer 1 augustus. De tijd lijkt voorbij te vliegen. Over een kleine twee weken vliegen we alweer naar huis toe… Maar goed, dat mag de pret van de komende twee weken niet drukken!
Vandaag vertrokken we naar de Kek Lok Si tempel. De tempel is de grootste tempel van Maleisië, gebouwd in 1890 gebouwd en gefinancierd door Chinese Boeddhisten. Om bij de daadwerkelijke tempel uit te komen moesten we een berg omhoog lopen door een doolhof van souvenir stalletjes. Na eindelijk de “uitgang” gevonden te hebben stonden we recht voor een kleine vijver waar ontelbare schildpadden in verschillende soorten en maten rondzwommen. Vanuit de vijver kwamen we uit bij een kabelbaan die ons omhoog zou brengen, richting de 36,5 meter hoge standbeeld van Kuan Yin, de godin van de genade.
Vanuit hier hadden we een prachtig uitzicht op de stad en de omgeving. Bij het standbeeld zelf waren tientallen rijen met lintjes te vinden, waarop allerlei wensen gedrukt stonden. Deze lintjes werden, na een kort gebed steeds achtergelaten bij het standbeeld van Kuan Yin, in de hoop dat deze wens ook uit zou komen. Vanaf het standbeeld gingen we weer omlaag, richting Ban Po Thar, de pagoda van de tienduizend Boeddha’s. De pagoda zelf is ruim 30 meter hoog en het ontwerp schijnt uit drie delen te bestaan. De top zou Birmees zijn, het middenstuk Thais en de onderkant Chinees. Voor ons leek het allemaal hetzelfde, namelijk Aziatisch.
’s Avonds zijn we naar een foodmarket geweest, waar we ons helemaal hebben uitgeleefd. Laat het geld maar rollen (nog geen 10 euro)! We begonnen met een black pepper krab, die levend uit de bak gevist werd om voor ons klaargemaakt te worden. Na heel wat geklieder en gepeuter hadden we de smaak te pakken, tijd voor meer! Eveline werd op pad gestuurd om met allerlei eten terug te komen.
Niet veel later werd de tafel vol gezet met Satay, krabsticks (soort kaaskroket met krab erin), charcoal rice en iets waarvan we allebei niet wisten wat het was. Het smaakte in ieder geval naar gedroogde rotte vis… Niet helemaal een succes dus!
Om de smaak weg te spoelen zijn we uiteindelijk maar naar een klein wijnbarretje gelopen, waar we onszelf op een glas wijn en een kaasplankje hebben getrakteerd!